Decorator Design Pattern Nedir?

Decorator design pattern, bir nesnenin özelliklerini ve davranışlarını dinamik olarak değiştirmek için kullanılan bir tasarım kalıbıdır. Bu tasarım kalıbı, bir sınıfın özelliklerini ve davranışlarını değiştirmek için başka bir sınıfın üstüne ekleme (decorate) yapmasını sağlar. C# dilinde, decorator pattern’i kullanmak için öncelikle bir arayüz (interface) veya bir temel sınıf tanımlanır. Daha sonra, bu arayüzü veya temel sınıfı kullanan decorator sınıfları oluşturulur. ()

Şimdi Decorator yapısını göstereceğim örnekle daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum 🙂

Örneğin, aşağıdaki gibi bir arayüz ve temel sınıf tanımlayabilirsiniz:

Daha sonra, bu arayüzü kullanan decorator sınıfları oluşturabilirsiniz:

Bu şekilde, SimpleCoffee nesnesi üzerine Americano veya Cappuccino eklemeleri yaparak nesnenin özelliklerini ve davranışlarını değiştirebilirsiniz.

Umarım konuyu anlaşılabilir bir şekilde sizlere anlatabilmişimdir.

Örnek proje halini aşağıda ki Github logosuna tıklayarak gidebilirsiniz;

Leave a Comment